Muc-Off mazivo a tření
Jak naše Muc-Off maziva pracují?
No tak, že vytváří ochranný film, který od sebe odděluje dvě třecí plochy a redukuje úroveň jejich tření a tím také opotřebení. Jednoduché, že?
Nuže, jediný problém je, že u jízdních kol řešíme vysokou kroutivou sílu, nízkou teplotu a relativně nízkou rychlost, ale s velmi širokým rejstříkem povětrnostních a přírodních podmínek od suchých pouští až do těch nejmokřejších a nejblátivějších mokřadů a roklin.
Ale nebojte se!
Pracovali jsme neúnavně, abychom mohli nabídnout širokou škálu maziv poskytující maximum ochrany a výkonu ve všech možných podmínkách.
Obr. 1:
Každý povrch je nerovný a složený z řady nepravidelností a to dokonce i tehdy, pokud má strojově opracován povrch vypadající jako zrcadlo. Tyto prohlubně a výběžky jsou viditelné pouze pod mikroskopem ale i v případě velmi dobře vyleštěného povrchu, který k sobě vzájemně přiložíme, se do vzájemného kontaktu dostanou jen některé z bodů na celém povrchu.
Jakmile šlápneme do pedálů, má síla, kterou tím vyvoláme, tendenci určité plochy řetězu přitlačit k sobě. Účelem maziva je minimalizovat tření a veškerý výkon, který šlapáním vznikne, transformovat do pohybu směrem vpřed bez ztráty energie v důsledku tření.
Obr. 2:
Nicméně, pokud použijeme kvalitní mazivo, fyzicky izolujeme povrch prostřednictvím hydrodynamické lubrikace. Muc-Off jde však ještě o jeden krok dál.
Našim cílem při vývoji každého maziva je, aby bylo schopno vytvořit na každém kovovém povrchu vysoce adhezní film jako prevenci tření, který dovoluje molekulární struktuře propůjčit fyzikální i chemickou kluzkost.
Toho je možné docílit, pokud mazivo dokonale přilne k povrchu a vytvoří snadno a rovnoměrně kluzký film mikroskopické tloušťky, který brání přímému vzájemnému kontaktu kovu na kov a následnému nadměrnému opotřebení.